Sådan kan du forblive aktiv

f1
Mand der træner udenfor

Landet står i øjeblikket overfor nogle udfordringer, der gør det svært at dyrke sine normale vaner. Det er det samme, når det kommer til motion. Vi skal jo begrænse vores færden med andre, og det kan være svært, hvis din træning afhænger af andre. Dette kan du gøre i stedet for.

Når du ikke kan mødes med holdet

Hvis du normalt træner med for eksempel et fodboldhold, er det rigtig surt, at du ikke kan mødes med dem i øjeblikket. Træningen er sat på pause, og du savner både det sociale og det aktive. Du kan jo stadig snakke med dem over sociale medier, men træningen må du selv stå for. Hold dig aktiv ved at øve dig i haven, spil med dine børn, eller fokuser på din kondition.

Mand der løber

Når fitnesscentret er lukket

Plejer du at gå i fitnesscentret for at pumpe jern eller løbe på løbebånd? Det er ikke altid nemt at finde et alternativ, så du må brainstorme. Det er blevet mere og mere populært at have sit eget hjemmefitness, hvor man har et rum dedikeret til træningen. Du vil nok aldrig have lige så mange muligheder, som du har i et center, men du vil måske også opdage, at du slet ikke har brug for så meget forskelligt, som du måske tror. 

Når du er derhjemme

Du kan også sagtens være aktiv bare ved at lave normale ting derhjemme. Rengøring og støvsugning er for eksempel med til at holde dig i gang, og gør-det-selv projekter kræver også bevægelse. Det behøver ikke engang at være noget decideret produktivt; du kan også hygge dig med en omgang gratis erotik. Det får pulsen op, det udløser de samme endorfiner som motion, det er sundt, og det er normalt at se gratis erotik.

Mand på trappe

Hold dig sund

Det kan lyde svært at holde sig aktiv derhjemme, hvis du ikke er vant til det. Her handler det bare om at have modet til at prøve noget nyt, samt at være lidt kreativ, så du kan finde på forskellige ting at forsøge dig med. Det behøver ikke at være svært at have et godt helbred.